FC Kiekus Wanroij

Harry de Rooij

In onze herinnering 18 Oktober 1944 - 23 Augustus 2012

Fotograferen is een vaak eenzame bezigheid. Je bent tijdens het maken van de foto bezig met de compositie, de kleur speelt een rol, je standpunt bepaal je, de technische kant van de zaak moet kloppen en uiteindelijk druk je af. De foto is gemaakt. Een karakteristieke houding van fotografen is tegenwoordig de blik op de achterkant van de camera. Het LCD scherm laat zien of de foto is gelukt. (Nog niet zolang geleden was dat niet te controleren en moest je veel meer afgaan op je vakkennis om zeker van je zaak te zijn) . In dit stadium verkeert de fotograaf in zijn eigen wereld en is bezig met een creatief proces.

Ik wil graag mijn kijk op de fotografie laten zien. Ik wil mijn manier van “verbeelden” laten zien.

Daarbij spelen bovengenoemde elementen een grote rol. Altijd op zoek naar bijzondere uitsnedes. verrassende kleuren, ongebruikelijke standpunten en composities. Ik wil steeds een foto maken die nog niet gemaakt is. Dat lukt natuurlijk niet altijd, maar ik ben er welnaar op zoek.

Het delen van de foto met anderen is vaak de volgende belangrijke stap. Voor mij is het maken van de foto en het creatief bezig zijn, volgens mijn eigen opvattingen, erg belangrijk, maar het delen met anderen maakt een groot deel uit van de voldoening. In mijn eentje genieten is voor mij een beperkt genieten.

Vandaar mijn lidmaatschap van Fotoclub Kiekus

Klik hier om naar mijn galerij te gaan

Klik hier om naar mijn archief te gaan