FC Kiekus Wanroij

Lian Groot

‘Wat zou er verschijnen op dat wit papier in het water als dadelijk de lamp aangaat’, dacht ik als kleuter in de donkere kamer van mijn vader. Later toen ik de spullen zelf gebruikte vond ik het vooral interessant om te experimenteren met vormen (die eigenlijk niet bij de foto hoorde). Misschien was het toch niet zo raar dat ik op latere leeftijd de Kunstacademie in Arnhem ging doen. Ik deed er grafische vormgeving. Daar merkte ik dat fotograferen nog steeds boven aan mijn lijstje stond. En nog steeds zijn het de beelden waar net iets anders op staat dan je verwacht, of waar je net wat langer naar moet kijken om te begrijpen, het meest leuk om te maken. Mijn oog valt graag op schaduw, spiegeling, bijzondere reflectie van licht, maar ook lijnen, grafische vormen. Macrofotografie vind ik vooral interessant om te kijken of je nog iets nieuws of andere vormen kunt zien dan je verwacht.

En helemaal iets anders, ook mensen, karakters boeien mij zeer. Kan ik ze vangen, helemaal in hun authentieke, maar ook energieke gedaante? De opdrachten van de fotoclub maken dat ik steeds vaker een stap naar voren doe en besef dat mensen het juist vaak leuk vinden om mee te doen.

Bij de fotoclub ben ik gegaan om me te laten inspireren. Zo mooi dat opdrachten zo verschillend geďnterpreteerd worden en de resultaten prachtig en gevarieerd.

Klik hier om naar mijn galerij te gaan

Klik hier om naar mijn archief te gaan