Ron Timmerman

Hallo,

ik fotografeer al vanaf mijn jeugdtijd. Ooit begonnen met een oud "boxje", toen mijn eerste Fuji camera. Ik heb later in mijn diensttijd ook nog Zw/W doka geleerd, en aangeschaft en zelf afdrukken. Heb veel gefotografeerd bij de aangespannen paarden mensport. Mijn broer is nl, beroepsmenner, en in die tijd reisde ik overal achter hem aan. Verder heb ik me ook beperkt tot de allround vakantie en omgeving kiekjes. Omdat ik sinds 1996 ben gaan duiken heb ik het onderwaterleven ontdekt, en ben ik overgestapt naar de onderwaterfotografie. Wel meteen digitaal gestart, wat veel meer mogelijkheden bood. Want een rolletje van 36 stuks is nl. heel snel vol, en dan zie je nog een heel mooi ontwerp......rolletje vol, en je kun niet wisselen. Ik begon het fotograferen weer steeds leuker te vinden, en was weer bezig met wat ik altijd graag deed. Maar.... door mijn doorgroei naar het technisch wrak- en grotduiken, werd het steeds lastiger, om dit te combineren met fotograferen. Voor deze discipline heb je nl. al veel uitrusting nodig, het kost tijd, en dan een camera met flitsers erbij is het toch wel een uitdaging, en zag je soms niets meer van de grot zelf.

Ik heb daarom besloten om het fotograferen bovenwater weer op te gaan pakken.

Ik ben zo vorig jaar bij Kiekus terecht gekomen, met de bedoeling om eens uit mijn comfortzone te komen en anders vormen van fotografie te ontdekken, en op zoek te gaan naar bijzondere foto's met een verhaal of sfeer.

Met de diverse leuke opdrachten die uitgezet worden, kun je je creativiteit er mooi op los laten. De besprekingen, met tips en feedback, inspireert me zeker enorm.

Kiekus is een leuk club met leden die elkaar uitdagen en stimuleren, en waar je jezelf naar een hoger niveau kan tillen.

Kijk en geniet van onze foto's,

Groetjes Ron

Klik hier om naar mijn galerij te gaan

klik hier om naar mijn archief te gaan